نرم افزار هوشمند سازی مدارس | نرم افزار مدرسه | نرم افزار مدیریت مدرسه

بررسی مزایا و معایب نرم افزار جامع مدرسه و هوشمند سازی مدرسه

مدارس هوشمند و نرم افزار جامع مدرسه دارای ویژگی‌های خاصی می‌باشند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از اینکه:

کلاس‌های هوشمند دارای نرم‌ افزار مدرسه

شاید همه ما در دوران تحصیلمان بارها خودمان را در همچین مدرسه‌ای تصور کردیم و در آن زمان فکر می‌کردیم درس خواندن در یک مدرسه هوشمند چه قدر می‌تواند راحت باشد.

چون همه کارها را ربات‌ها انجام می‌دهند و فقط ما زنگ تفریح‌ها خوراکی می‌خوریم و در خانه هم به این ربات‌ها هستند که تکالیف ما را انجام می‌دهند و خلاصه تنها تصوری که ما از هوشمند سازی مدارس داشتیم حضور ربات‌ها و انجام کارهای روزمره ما و حتی یادگیری به جای ما بود.

هر چند که با ظهور تکنولوژی هوشمند سازی مدارس ما به اشتباه خودمان پی بردیم و فهمیدیم که مفهوم درست هوشمند سازی مدارس چیست اما همچنان مدرسه هوشمند جذابیت و هیجان خود را هم برای دانش آموزان و هم معلمان و والدین دارد وهمه افراد سؤالات و ابهامات زایدی در خصوص این تغییر و تحول سیستم آموزش هوشمند سازی آن دارند.

 

نرم افزار جامع مدرسه و دیگر تجهیزات ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﺳﺎزی ﻣﺪارس

هوشمند سازی مدارس هم مانند هر نحوه هوشمندسازی دیگری مانند خانه هوشمند یا ساختمان هوشمند نیاز به تجهیزات و وسایل هوشمندی دارد که به کمک آن‌ها بتوانیم اهداف آموزشی و یادگیری هوشمند را اجرا کنیم.

تجهیزات هوشمند هرروز در حال افزایش و به‌روزرسانی هستند اما در مورد مهم‌ترین تجهیزات هوشمند مدارس می‌توان به این موارد اشاره کرد:

مزایای استفاده از نرم افزار جامع مدرسه

 

معایب ﻫﻮﺷﻤﻨﺪﺳﺎزی ﻣﺪارس

 

نتیجه‌گیری

افزایش استفاده ازکامپیوتر در آموزش به یک نیاز تبدیل شده است. ما برای عقب نماندن از قافله جامعه جهانی که به سرعت نقش رایانه‌ها را در مشاغل گسترش می‌دهد به سیستم آموزش متناسب این عصر نیازمندیم.

اما از این موضوع نیز نباید قافل باشیم که استفاده از انواع نرم افزارها و محتواهای آموزشی غیراستاندارد می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به آموزش وارد و یادگیرندگان را دچار سردرگمی کند.

برای ایجاد مدرسه هوشمند و یا کلاً ورود فناوری اطلاعات به مدارس وزارت آموزش و پرورش باید به دنبال ایجاد بانکهای اطلاعاتی قوی و هماهنگ باشیم که بتواند شبکه آموزشی قوی استاندارد را اتخاذ کند تا خدمات محتوایی و آموزشی را به راحتی در دسترس مدرسه قرار دهد.

تا زمانی که معلمان کلاس‌های مجهز به تجهیزات هوشمند مهارت‌های استفاده از آن را فرانگیرند نصب این تجهیزات بیشتر موجب دلسردی معلم و دانش آموزان کلاس می‌گردد.

پس از تسلط به کار با این تجهیزات که اصلاً کار سختی هم نیست نوبت به تهیه محتوای آموزشی و نرم افزارهای جامع مدرسه مفید می‌رسد. در صورت عدم استفاده از محتوای آموزشی مناسب، این مدرسه با یک مدرسه سنتی هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

اما اگر یک کلاس درس به تجهیزات هوشمند سازی مانند رایانه، ویدئو پروژکتور و برد هوشمند و نرم افزار مدرسه مجهز شود و معلم کلاس مهارت‌های کار با این تجهیزات و توانایی استفاده از نرم افزار و محتواهای آموزشی مرتبط را داشته باشد به طورقطع این امکانات نقش بسیار مؤثری در تقویت انگیزه و افزایش یادگیری دانش آموزان خواهند داشت.

با امید به اینکه مدارس هوشمند راهی باشد در جهت رشد فکری دانش آموزان این مرز و بوم.

 

منبع :سیویلیکا